چالش ,بیماری ,ویروسی ,افراد ,مشهوری ,اسکلروزیس آمیوتروفیک ,آمیوتروفیک جانبی ,بیماری اسکلروزیس ,سراسر کشور ,مشهوری مانند ,اسکلروزیس آمیوتروفی

باراریابی ویروسی با چالش آب یخ

این روزها شبکه‌های اجتماعی مملو از ویدیوها و عکس‌های افراد مشهوری مانند ستارگان سینما، کارآفرینان مشهور، خوانندگان و هنرمندانی ست که در سراسر کشور در چالشی هیجان‌انگیز و خیرخواهانه به نام « چالش سطل آب یخ » شرکت کرده‌اند.

فرقی نمی‌کند خودتان در این چالش شرکت کنید یا به واکنش دوست نزدیکتان نسبت به آب یخ بخندید، به هر حال مطالب و ارسال‌های مربوط به این اتفاق جالب در همه جا هست. محبوبیت این چالش رویای هر بازاریاب است: رشد ویروسی و جلب توجه گسترده در سراسر کشور.

سؤالی که در این بین مطرح است و ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرده این است که چطور این ابتکار ساده به جنبشی بزرگ تبدیل شد که افراد مشهوری مانند بیل گیتس، مارک زاکربرگ و … را نیز به خود علاقه‌مند کرده و باعث شده چنین افراد نامی و مشهوری یک سطل پر از آب یخ را بر سر خود خالی کنند؟

چالش سطل آب یخ به نفع انجمن ALS که به جمع‌آوری پول برای تحقیق به منظور یافتن راهی برای درمان بیماری اسکلروزیس آمیوتروفیک جانبی و هم‌چنین تأمین هزینه‌های لازم برای مراقبت از بیماران مبتلا ابداع شده است.

استارتاپ ها، شرکت‌های تازه تأسیس و بازاریابان همگی می‌توانند از موفقیت چالش سطل آب یخ درس‌های زیادی بیاموزند. افرادی که به دنبال ایجاد و توسعه‌ی یک سیستم نظام‌مند و پرقدرت بازاریابی ویروسی هستند بهتر است به مراحل زیر توجه ای ویژه داشته باشند:

شناسایی هدف یا علت.

هدف چالش سطل آب یخ افزایش آگاهی عمومی درباره بیماری اسکلروزیس آمیوتروفیک جانبی و جمع‌آوری هزینه تحقیقات برای کشف درمان این بیماری ست اما موفقیت این چالش بسیار بیشتر از انتظارات اولیه بنیان‌گذاران آن بود. هدف ساده و روشن است و شرکت‌کنندگان هم مجبور نیستند برای شرکت در این چالش تلاش زیادی انجام بدهند. اهدای کمک‌های آنلاین، ریختن یک سطل آب یخ بر سر یا هر دو.

 

منبع اصلی مطلب : آموزش بازاریابی مجازی
برچسب ها : چالش ,بیماری ,ویروسی ,افراد ,مشهوری ,اسکلروزیس آمیوتروفیک ,آمیوتروفیک جانبی ,بیماری اسکلروزیس ,سراسر کشور ,مشهوری مانند ,اسکلروزیس آمیوتروفی
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

سایت : درس های باراریابی ویروسی که باید از چالش سطل آب یخ بیاموزیم